Jeroen in Thailand

Zucht

Vanochtend had het Thaise Constitutionele Hof besloten dat premier Somchai uit zijn functie gezet zou worden. Hij zou 'verkiezingsfraude hebben gepleegd'. Zelf geloof ik dit niet zo heel hard, het is op zijnzachts toevallig te noemen dat tijdens hevig oplopende protesten plotseling verkiezingsfraude van een jaar geleden wordt ontdekt. Ik denk eerder dat het Hof de rust in Thailand weer wilde laten wederkeren en daar ben ik persoonlijk best blij mee.De laatste dagen waren er al steeds meer protesten van pro-regerings-demonstranten, waarbij ook meer geweld werd gebruikt en het leek erop dat de confrontatie alleen maar harder zou worden.

Gelukkig is nu dus de Thaise Regering uit functie gezet en met een beetje geluk laten de pro-regeringsdemonstranten niet al teveel meer van zich horen, Somchai zei namelijk zelf het 'geen probleem' te vinden, 'ik werkte niet voor mezelf, nu wordt ik fulltime burger.' De PAD heeft al laten weten de vliegvelden te verlaten en met een beetje geluk kunnen de vluchten binnen 24 uur weer hervat worden. Jeroen slaakt een zucht van verlichting.

Het enige probleem is dat er in december alweer verkiezingen worden gehouden. Somchai heeft al laten weten dat zijn partij, de PPP, onder een andere naam verdergaat en meedoet met de volgende verkiezingen...en wie weet vinden er dan weer andere mensen een reden om vliegvelden te blokkeren...

Kyra

Hallo Jeroen,

Ja "zucht" inderdaad! Wij (mijn vriend en ik) zitten in hetzelfde schuitje. Letterlijk en figuurlijk, want we zitten in hetzelfde vliegtuig als jou :) Tenminste dat hopen we! Als alles weer rustig wordt daar in Thailand.

Groetjes,
Kyra
(onze site: www.remco-en-kyra.reismee.nl)

AltijdAndries

Boh, ze verzinnen vast iets origineels dan. De lokale drogist bezetten bijvoorbeeld. Of als ze iets drastischer zijn de slager.

Thomas

ZOals ruben al zei: de partijgroep van de minister zal als tegendemonstratie vast en zeker ook een vliegveld bezetten =P

Eline

Ach, ze hebben ook nog

treinstations, tramhaltes, fietsenstallingen, bushaltes, helikopterplatformen, zebrapaden, paardenstallen, parkeerplaatsen, jachthavens, taxistandplaatsen, iets grotere havens, vrachtwagenloodsen..

Misschien leuk voor de afwisseling.