Jeroen in Thailand

Bangkok

Hier zit ik nu, in een internetcafeetje waar ik voor 1 euro (en das nog best wel duur hier) een uur kan internetten... Het is hier trouwens nu al zeven uur 's avonds en ik ben kapot!

In het vliegtuig kon ik voor geen meter slapen, dus bleef ik (best wel logisch) wakker. Uit het raam viel niet heel veel te zien (het was donker), behalve toen we over Delhi vlogen, toen zagen we ineens een half uur lang allemaal lichten onder ons!

Maar goed, Thailand vinden jullie vast interessanter... het was half tien 's ochtends (bij jullie half vier 's nachts) toen we op Bangkok landden (het vliegtuig had wind mee, echt waar!). Daarna liep ik in een keer door naar de bagage en toen ook nog eens naar het goede busstation! Daar stond ik zelf ook wel even van te kijken. Tijdens het wachten op de bus kwam ik ene Luuk uit Nederland tegen en wij zijn de rest van de dag verder samen door Bangkok gegaan. We begonnen op Khao San Road, waar ongeveer alle toeristen zitten, en hebben daar even (hoe cliche) een Singhabiertje gedronken. Vervolgens hebben we ons een beetje door de chaos gewurmt en Pad Thai gegeten, heeeerlijke noodles die je om de 20m op straat kan kopen. Met een volle buik daarna een slaapplaats gezocht... ik slaap nu voor 150 baht (3 euro nogwat) in een kamer met supercoole matras, roze ventilater, wc en douche! Toen weer snel de stad in gegaan...

Na twintig keer door allerlei tuktuk-drivers gevraagd te zijn voor een ritje, besloten we maar eens in te stappen. Voor 10 baht (22 cent ofzo) wilde hij ons naar twee tempels rijden. We vonden dit wel erg goedkoop, maar toch leuk om mee te gaan. Niet veel later kwam het addertje onder het gras vandaan: De Thaise regering deelt in de eerste week na Oud en Nieuw bonnen uit voor gratis brandstof als je toeristen in hun winkeltjes weet te krijgen. Dat hebben we geweten ook, maar goed, het was wel lekker goedkoop allemaal.

Na de tweede tempel gezien te hebben was onze tuktuk er ineens vandoor en moesten we een andere nemen (die ook weer twee winkels langsging). Daarna hebben we meteen een massagesalon opgezocht en hebben twee Thaise masseurs ons voor 4 euro een uur lang alle kanten op geduwd, getrokken en gekraakt.

En toen was het etenstijd... en Jeroen vond dat hij een heel bord Thaise Rode Curry moest opeten (met stokjes)... zoals verwacht, was deze een stuk heter dan in Nederland en het heeft me dan ook letterlijk bloed zweet en tranen gekost (ok, behalve het bloed dan) om mijn bordje leeg te eten.

De sfeer hier in de stad is echt geweldig en chaotisch! Ik ga me hier voorlopig nog wel ff vermaken. Iedereen in ieder geval bedankt voor de berichtjes en tot binnenkort!

x Jeroen

Reacties

Reacties

Bart

Heey Jeroen!

Fijn om te horen dat je bent aangekomen!! kijk wel uit voor die tuk tukjes he! :P Ik zal je wel een keer een 3 uur in de nacht verhaal mailen ;) ken je nog een keer lache deze week haha!

Bartjj

Markieeee

MAF dat alles daar zo goedkoop is eigenlijk!!
maar mooi dat je goed bent aangekomen en meteen al contact met iemand hebt..
veel foto's maken he!!

Anneke

zo, nu heb je wel weer genoeg tijd 'alleen' gehad, wanneer vlieg je ons over?
Klinkt wel alsof ik erbij wil zijn(a)..

Wel tof dat je gelijk iemand tegenkomt waarmee je de rest van de dag gezellig hebt, en wie houd er nou niet van veel te goedkope massages (a) en I like the pittige eten, hoewel t dus wel erg pittig is ;)
Moet je maar wat van meenemen tegen de tijd dat je weer terugkomt,.. maar daar zullen we t nu nog niet over hebben ;)

Emma

Goed te horen dat je het daar naar je zin hebt! Als ik je verhalen lees, hoor ik het je zo vertellen haha. Ik hoop dat je de komende dagen een beetje kunt wennen aan het hete eten en dan lekker kunt genieten van de Thaise kookkunsten... ;) Ik zal vrijdag aan de kids vertellen hoe ze jouw verhalen kunnen volgen, dus wie weet wordt je zaterdag wel overspoeld met berichtjes! ;) We houden elkaar op de hoogte he? ;)

carolaa

hoezeer k je ook mis..klinkt het echt fantastisch:D..
hoor graag op meer sappige verhalen van hete thaise eten enzoo:P..

k vond trouwens (over heel wat anders)
foto's van explokamp 2006 die ik nog noooit had gezien:P....super vet:D

veel plezier nog daarzoo!!

dikke kus

Marjolijn

Jeroen! Leuk dat je meteen schrijft! Groetjes aan Luuk en geniet van Bangkok! Lijkt me een prachtige stad. Kijk uit voor zakkenrollers, e.d.!
Ik ben bevriend met een jongen uit India, de eerste keer dat hij voor mij kookte (naar eigen zeggen 'bij lange na niet sterk') stond ik verschrikkelijk te huilen maar inmiddels kan ik er beter tegen. Over een tijdje weet jij ook niet meer anders en zal je verbaast zijn over dat slappe Nederlandse voedsel ;-).
Maak veeeeeel foto's en geniet! Liefs van Marjolijn

Rianne

Hey neefje,

Nou bij deze mijn belofte even waarmaken; ik ben op je weblog :D haha
Goed dat je veilig bent aangekomen enne dat eten daar daar wen je vanzelf wel aan joh...

Superfijne tijd gewenst daar! Enne ook veilig weer terug komen na je avontuur he?
Ik lees met je mee...

Groetjes van ons allebei!!

Rianne en Wouter

Jos

vet he, die tuctucs ^^ (levensgevaalrijk en er zitten regelmatig mensen op die proberen er met je tas vandoor te gaan, maar ze krossen wel fijn!)
Zeker fijn dat je meteen iemand tegenkwam om mee op te trekken, das stukken gezelliger dan alleen. Veel nederlanders daar?
geniet ervan man!
jos

mama

Hé Jeroen
Heel fijn dat we gistermiddag jouw mailtje binnen kregen ! We vonden het toch wel spannend of alles
goed gegaan was ! Jij geniet maar lekker van de tem-peratuur daar, wij bibberen bij 15 graden onder nul 's nachts !! Als ik 's morgens vroeg met Sem loop, denk
ik aan die heerlijke temperatuur bij jou ! Pas goed op
jezelf en we wachten op je volgende berichtje ! xxxx

nina

hey jeroentjuh!
Klinkt goed man! Doe joyce (zus robin) f de groeten als je haar tegenkomt daar in Bangkok! Haha...zet je Vianensensor maar aan in die grote stad;)
suc6 met alles en natuurlijk veel plezier!(k)

Jannie

Hoi neef,
Wat ben jij een goede schrijver! Leuk om alles te lezen. Je aankomst in Bangkok heb ik uitgeprint en oma laten lezen. Vindt ze geweldig. Zondag geef ik haar de andere verhalen, want dan komt ze afscheid nemen van Carin . Het ga je goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!