Jeroen in Thailand

Internet is hier tenslotte toch bijna gratis...

Gisteravond was het ongeveer acht uur toen ik in slaap viel, maar voor die tijd nog wel even al jullie stukjes in mijn boekje gelezen, geweldig! Was echt heerlijk om te lezen... hoe leuk het hier ook is, het is hier allemaal zo anders dat je toch best wel snel aan thuis gaat denken... en aan je vriendje (A) ... En dan is het toch leuk om te zien dat ze jou ook missen

Wink
maarom op mijn verhaal terug te komen, het was tien uur toen ik wakker werd van mijn wekker, ik had dus zelfs nog langer kunnen slapen dan die 14 uur... hoe bedoel je ik ben moe!

Maar goed, het hotel is niet zo heel interessant, afgezien van mijn supervette roze matras (zie foto's). De rest van de dag was veel leuker. Rond twaalf uur was ik weer op Khao San Road omdat ik daar had afgesproken met Luc (zo schrijf je z'n naam dus...) en toen zijn we eerst even naar het treinstation gegaan om daar tickets te kopen voor de reis naar het Noorden (Luc naar Chiang Mai, ik naar Nong Khai). Hoewel allerlei taxi-mensjes entuktuk-drivers ons in allerlei tourist centers probeerden te krijgen, hebben we toch stug volgehoduen dat we naar het station wilden, en inderdaad, daar waren de kaartjes zo'n 4 euro goedkoper.. haha, afpersers hier... gelukkig zijn sommigen ook wel heel eerlijk. Een chauffeur beloofde ons een gratis rit terug, als we voor hem even tien minuten geinteresseerd wilden doen in een winkeltje... 'You help me, I help you.'

Maar goed, afdingen bij een tuktukdriver doe je dus aan de hand van drie factoren: Geld, waar je heen wilt en (het belangrijkst) hoeveel shops hij je laat zien, meestal kun je met20 centde halve stad door, mits je van tevoren aangeeft dat je 1 shop wilt zien, als je niks zegt zit je zomaar in 3 shops voor je bent waar je wilt. Ideaal, die commissions. Het valt me trouwens op dat alle mensen die je een pak willen aansmeren (en dat zijn er veeel!) allemaal uit India komen, met hun Kashmir Wool...

Na het station weer teruggegaan naar Khao San en weer even wat Pad Thai gegeten (ik doe de hele dag bijna niet anders) om vervolgens lekker door de achterbuurtjes te dwalen (wat een armoe! Mensen leven hier op sommige plekken echt op straat en zitten dan onder de brug een vuurtje te stoken om hun eten op te koken...) en vervolgens weer eens een Thaise massage gehaald (blijft verrukkelijk!). We werden verwelkomd door een knap Thais meisje, dachten we, tot ze begon te praten met eenlage stem. Het aantal ladyboys (traverstieten) is hier in Bangkok echt enorm, ze werken gewoon overal en zijn net zo geaccepteerd als alle andere mensen, maar voor mij is het toch echt even wennen... bij elke vrouw vraag ik me af of ze wel echt is... Gelukkig was de massage door een 'gewoon meisje' (althans, ze had in ieder geval een hoge stem) en een man. Deze massage was een stuk harder en het deed ook echt gewoon pijn, maar daarna voel je je echt zo soepel als zo'n slangenmens...

Daarna zijn we een kroegje in gegaan waar een livebandje speelde, alleen bleken zij bij het vallen van de avond spontaan de prijzen te verdubbelen, maar goed, het was gezellig en ik raakte aan de klets met een engelsman (Max)waarmee we zo nog even naar een Thaise uitgaansbuurt gaan... ik ben benieuwd!

We vonden vandaag wel dat we wat weinig hadden gedaan en daarom hebben we besloten om voor morgen wel plannen te maken... we gaan 's ochtends vroeg naar Wat Phra en Wat Pho (twee grote tempels hier, de ene is deel van het koninklijk paleis en herbergt de Emerald Buddha, een klein beeldje, maar wel het belangrijkste boeddabeeldje van Thailand. De ander bevat het grootste boeddhabeeld van Thailand, de liggende boedda, zo'n 46 meter lang).

Daarna gaan we naar ChinaTown, wat nog chaotischer schijnt te zijn dan Khao San, dus ik ben benieuwd!

Nou had ik nog een heleboel dingen bedacht die ik wilde schrijven, maar goed, dat bedenk ik vanavond wel weer als ik in mijn reisboekje schrijf. Succes met jullie -15 graden!!! hahaha, ik geniet lekker verder van de zomerse temperaturen (dertig graden) hier in Bangkok!

x Jeroen (ps. Hier in Bangkok kan ik zomaar steeds spontaan een internetcafe induiken, verwacht dat niet de hele reis hoor

Wink
)

Reacties

Reacties

Nienna

Ja, ha ha maak ons maar weer lekker met je zomerse temperaturen, ik zit hier onder een deken tegen de verwarming aan :( :P

Geniet ervan ;)

Marjolijn

Hahahaha, briljant om te lezen! Geniet ervan!
En even ter rectificatie (ik weet niet met wie jij hebt gepraat?): vannacht wordt het MIN TWINTIG!
Just so you know ;-). Veel plezier XXXX

Jeroen

Hihi, nogmaals succes! En bedankt ;-) xx

Markieee

hej jeroen leuk dat je zo vaak ff op internet contact met ons kan maken ;)
ik heb nu wat liedjes die we in de auto samen hardop mee zongen op me mobiel gezet:P;) (schoolplein,altijd wel iemand en volgens papa.)
nog heel veel plezier daar!!!!!

en die chaos vind jij volgens mij tog niet erg:P:P


xxx mark

Andries

Ja hoor, die beunhaas zit in de Thaise zon massages te nemen, en wij vriezen onze kont eraf. Hee, leuk, zo'n reisblog! ;)

Nee tof stukkie weer, maar wat een oplichters zijn het daar zeg :P Nouja, je betaalt alsnog geen zak natuurlijk, dus dat is fijn. Maar zo zie je maar weer, Aziaten... (A)

Groeten van je favoriete half-Chinees!

~Andries

Anneke

Altijd al geweten dat buddha een grote jongen was :P
pfff, 46 meter, dat past niet eens op de foto..
of mag dat ook niet?
iig ben ik vet veel te jaloers op al die massages die je daar voor 'niks' krijgt.. kun je er niet zo eentje voor mij mee naar huis nemen?
Liefst die van gister, ik hou niet van pijn :P

Nja, geniet ervan he..
btw, leuk dat je al wat foto's online hebt ;)

Kussie

p.s. to BART: Ik ben lekker eerder :P

Tim

Hee jochie!!!

Ziet er allemaal wel puik uit allemaal! Het lijkt er zowaar op dat je het naar je zin hebt;)

Hou dat vol, dan blijf ik lezen!

Groetjes van Tim!

Carolien (Aap)

heej Jeroentje,
Te gek die matras die wil ikke ook :D
De hele Doorslag zit in zijn pauze jou site te checken en je 1e verhalen liggen al uitgeprint in de personeelskamer. Kortom we missen je!
Geniet ervan
Liefs Carolien

Karin en Dick

Hey Jeroen,
leuk jou enthousiaste verhalen te kunnen lezen. Je zit ons maar lekker te maken met die massage´s,
Als je nou eens goed op let tijdens die massage´s kan je het hier misschien ook gaan doen lijkt me heerlijk. wat een mooi matras heb je zeg. Het vriest hier hard maar wij vinden dat niet erg want ze zijn heerlijk aan het schaatsen.
Jeroen genietse van al het moois.

Dick Karin en de rest

Cees Monique Niels Tessa

Hoi Jeroen

Leuk om zo je reis te kunnen volgen, gaan we zeker lezen. Heel veel mooie momenten toegewenst

jos

35 graden, ik win! :)

marleen

heey jeroen
wat luek dat ik nu je reis kan lezen ;)
echt heel leuk
nou nog supper en supper veel plezier daar !
gr marleen (scouts)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!