Jeroen in Thailand

Chang-bier

Gisteravond toen ik mijn berichtje zat te typen, was het plotseling ineens al half tien geweest (we hadden rond negen uur afgesproken) en zoals verwacht zaten ze niet meer braaf op mij te wachten... (handig joh, nog geen Thais mobieltje hebben...) Dus toen ging ik maar even wat eten en daarna richting mijn guesthouse. Onderweg kwam ik twee mensen tegen die ik vaag herkende van het vliegtuig en we raakten een beetje aan de praat over Bangkok en wat we hierna zouden gaan doen. Toen ik mijn verhaal zat te vertellen zei de vrouw: 'Heb jij niet ook een weblog?', bleken Kyra en Remco te zijn die in Nederland op mijn blog hadden gereageerd.

Dus wij lekker een Chang-biertje gaan drinken bij een bar en gezellig zitten kletsen. Op een gegeven moment ging ik naar de WC en daar lagen twee stukjes fruit in als een soort luchverfrisser. Daar moest ik natuurlijk een foto van hebben en toen raakte ik aan de klets met een Nederlander die vroeg of ik hier was om WC's te fotograferen, dus hij kwam er ook bijzitten en ik voelde al het Chang-bier inmiddels wel aardig zitten.Op een gegeven moment was ik hetineens zaten besloot terug te gaan. Toen bleek het vier uur te zijn geweest.In mijn guesthouse stond net toevallig Luc te kijken of ik er al was en toen spraken we af de volgende ochtend pas om 12u te meeten.

Ik werd half twee pas wakker... Luc schijnt nog op m'n deur geklopt te hebben, maar ik ben gewoon doorgesnurkt. Ik had koppijn en was supermisselijk van de Chang en kwam met veel moeite m'n bed uit. De hitte in de stad maakte het geheel niet veel beter en heb toen maar een bakje plakrijst met Mango gekocht (was het neutraalste dat ik kon vinden) en ben een beetje gaan wandelen, want in onderhandelende Tuktuk-chauffeurs had ik al helemaal geen zin. Zo kwam ik terecht in een parkje aan de rivier, waar een lekker koel windje waaide door de aangeplante tropische bomen en de rastaharen van de hippytoeristen. Heerlijke plek, waar ik een paar uur lekker heb zitten bijkomen. 's Avonds om 18u kwamen er ineens mensjes aangesjouwd met boxen en kabels en toen speelden ze een soort volkslied voor de koning ofzo, en iedereen ging ineens staan (dus ik ook maar)... en daarna kwam er iemand in een strak pakje vooraan staan en die ging allemaal dansjes voordoen en allemaal Thai die daar ook stonden gingen het nadoen. Zag er echt supergrappig uit! Een Thais meisje vroeg waarom ik moest lachen en ik vertelde dat ik het er grappig uit vond zien. Ze vroeg: 'Hoe dansen jullie dan?', waarop ik antwoordde dat wij over het algemeen niet op straat dansen. Vond ze maar raar.

Maar goed, al met al heb ik dus nog geen tempels gezien, terwijl de bekendste tempels echt op loopafstand zitten. Vanavond ga ik dus geen Chang drinken, zodat ik er morgen wel gewoon op tijd uit kan! En dus verstop ik me maar in dit internetcafe in de hoop dat niemand mij ziet als potentiele drinkmaat...

ps. Op het kaartje bij dit verhaal zie je als het goed is in groene letters Sanamluang staan, dat is een groot park en links daarvan zit Wat Phra en het koninklijk paleis en Wat Mahatmat en eronder zit Wat Pho (van die enorme liggende boedda)

Reacties

Reacties

marleen

zit er in tailand tijs verschil ?
veel plezier nog ;)
gr marleen

Anneke

JA, er is +6 uur verschil Marleen.. :) (het is daar nu dus 22.48)

Maarre, wel grappig.. de wereld is toch maar klein, dat je Kyra en Remco daar tegenkomt.

Ik ben nu wel benieuwd naar het Thaise uitgaansleven, daar ga je toch wel nog een keertje aan deelnemen he? Nadat je braaf nuchter bent gebleven voor morgen (ga je dan buddha's kijken?)

Ik stem trouwens voor dansen in het park in Nederland, dat moeten we maar eens normaal gaan maken, dat meisje had groot gelijk.. vreemd dat we dat niet doen.

Rick

broerrrr!
even een niet zo snelle reactie van mij want ik heb een nogal druk eerste schoolweekje weer..
heb je wel de hele tijd bijgehouden en alles gelezen :)
vandaag een apart dagje gehad dus?
achjaa je moet alles een keer meemaken toch?
daar hoort brak zijn in hartje thailand natuurlijk ook bij
haha ik hoop dat je snel nog wat meer foto's online kan zetten zodat wij nog beter kunnen zien waar jij tussen leeft
veel plezier morgen bij de buddha's!
ik hou je in de gaten en ga nu maar weer snel verder aan het geweldige geschiedenis dossier..
je broertje (L)

Bart

Haha aanfluiting dat Chang bier dus?

Jeroen

@ Anneke: Nope, dit is m'n laatste avondje hier in Bangkok en ik heb so far nog niemand ontmoet om mee uit te gaan (ben Luc zeg maar... kwijt :$)... maar goed, ik kom nog weer terug in Bangkok, en wie weet hoe het in Nongkhai / Phon Phisai is!

@ Rick: Leuk dat je even reageert en succes met je dossier haha :P Ben blij dat ik daar vanaf ben. De boedda's waren vet ;-) Zie nieuwe verhaal. En ook qua foto's wordt je op je wenken bediend. Onder Bangkok staan weer een paar nieuwe.

@ Bart: Tsja, wat heet aanfluiting? Je bent er in ieder geval niet veel geld aan kwijt zo xD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!