Jeroen in Thailand

Verjaardag

Hier is het nu 6:41 - bij jullie dus 0:41 - en dat betekent dat mijn verjaardag is begonnen! Even een heel kort berichtje, want we gaan over een paar minuten naar de Tempel om de monniken aalmoezen te brengen en te vragen om een soort zegen over dit nieuwe jaar.

Zoals ik had verteld, geloven de Thai dat je steeds weer opnieuw geincarneerd wordt als mens en dat je door goede daden hierna naar een hemel kunt gaan. Op je verjaardag vier je als het ware je menswording en dat is dan ook de ultieme dag om 'goed te doen'. Zo is het hier dus gebruikelijk dat je 's ochtends naar de Tempel gaat om aalmoezen te brengen.

Vanavond gaan we waarschijnlijk met wat vrienden van Jack naar een karaokebar toe ofzo om het verder te vieren, dus het gaat vast wel een leuk dagje worden! Toch is het wel jammer om 's ochtends wakker te worden van een soort duizendpoot die in je arm bijt, in plaats van het hele gezin dat zingend om je bed staat... maar goed, volgend jaar misschien weer ...

We gaan!

xx

*** 3.33pm

Inmiddels zijn we weer terug. Vanochtendterwijl we onderwegwaren naar de tempel, kwamen we een groep monniken tegen op hun aalmoezenronde en toen moesten wij natuurlijk aan de kant van de weg gaan zitten om ons eten aan te bieden. En toen was alles op. Duseerst weer naareen winkeltje gegaan en toen naar deTempel, waar de monniken en gelovigen een heel gebed opzongen wat (achteraf) een zegening voor mijn nieuwe levensjaar bleek te zijn. Dat ik maar veel mensengelukkig magmaken.

Daarna gingen we door naar een anderetempel, na opnieuw eten gekocht te hebben voor de monnik daar, om ook daargezegend te worden. Dat was wel een coole monnik, hij probeerde het in het Engels... 'I hope you be happy, others happy'... ok,I get the message!

Vervolgens, in de geest van goed-doen, gingen we de tempel waar ik de eerstezegening had ontvangen schoonmaken. De helevloer vegen en dweilen met de gedachte anderen blij te maken op je verjaardag.Best wel cool, maar de blijheid kwam vooral achteraf toen we klaar waren!

Nu is hier een hele Engelse familie op bezoek van een vrijwilliger die samen met Jack het computercentrum heeft opgezet. Samen hebben we net een rondje langs de Mekong gefietst en heerlijk gegeten, dus dat was heel gezellig...

in ieder geval bedankt voor de felicitaties!!!

*** 8:40 pm

We zijn net terug van het avondeten bij Jack's familie (in het huis van z'n opa en oma). Dat was echt superleuk! Ik had m'n stroopwafels meegenomen (binnen 5 minuten hadden ze al de helft opgegeten!) en vijf grote flessen Heineken, want dat verkopen ze hier echt overal en, ook al ishet hier gewoonin Thailand gebrouwen, het is toch eigenlijk wel typisch Nederlands...

Na het eten werd er een taart tevoorschijn getoverd met 'Happy Birthday to you' erop en werd de Thaise variant van dat liedje door iedereen gezongen, terwijl opa op z'n ingewikkelde-naam-instrument speelde en Somchai (het kleine autistische neefje van Jack) enthousiast meedanste en mijn kaarsjes uitblies, haha. Niet dat dat zo'n groot probleem was, want die kaarsjes steken ze toch 5 keer opnieuw aan omdat ook hier de foto's weer heel belangrijk zijn... De taart zag eruit als de taarten in tekenfilms en zo smaakte hij ook. Mierzoet, met slagroom gemaakt van opgeklopt eiwit en veel te veel suiker. Maar het was echt supergezellig! Nu gaan we naar Phra Suphot (van de tempel), omdat hij mij nog even wilde zien en ik een donatie aan de tempel ga doen als 'goede daad' op mijn verjaardag.

Reacties

Reacties

Nienna

GEFELICITEERD :D

Rick

Jeroen jeroen!
ik weet niet of mijn smsje is aangekomen?
ik heb in ieder geval mijn best gedaan om 6uur te smsen!
gefeliciteerd met je verjaardag en vertel ons morgen maar even hoe ze je verjaardag daar precies gevierd hebben?! (A)
je broertjeee

Carel en Jannie

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er "iets goeds" van zoals dat in Thailand blijkbaar gewoon is. We lezen wel weer hoe het allemaal verlopen is. Een fijne dag!

Wouter en Rianne

Ha neefje; nou maak dr wat moois van; je verjaardag :D

Iig; gefeliciteerd!!

Martin Krijger

hee Jeroen vanuit vianenwil ik je van harte feliciteren met je verjaardag maak er een leuke dag van al is het in Thailand maak er nog een leuke tijd van

Groetjes Martin

Anneke

Ja, ik had ook al bedacht dat je in Thailand eerder 19 zou zijn dan in Nederland :P
maar terwijl ik lief lag te slapen ben je ook hier jarig geworden ;)
Very Happy Birthday!! :D
En dat ga je vast nog een keertje vieren als je terug bent..(a) worden wij ook gelukkig van :P

Nja.. om nog maar even een zingend gezin te suggereren, hoewel ik daar misschien niet de meest geschikte persoon voor ben (lees: geen gezinslid)
*zingt*
Er is er een jarig, hoera hoera!
Dat kun je wel zien dat is hij..
we vinden dat alle zo prettig jaja
en daarom zingen we blij (blij, blij, blij)
hij leve lang, hoera hoera!
hij leve lang, hoera hoera!
hij leve lang, hoera hoera!
Lang zal hij leven, lang zal hij leven
lang zal hij leven in de gloria
in de glo-ri-a, in de glo-ri-a
Hieperdepiep, Hoera! (x19)

en zing ook maar een liedje namens mij in de karaoke bar vanavond :P

Have fun!

Bart

SIIIIEP! gefeliciteerd gast! tis vandaag lekker zaterdag en zullen we in vianen een biertje op jou drinken!

kirsten

Hey Jeroen, Van harte met je verjaardag! Zo te lezen heb je het mooi gevierd!
Enjoy!!!

Gerrit en Elly

Hey Jarige neef!!!!
Van harte joh! Enne...nog heel veel gelukkige en gezonde jaren toegewenst!!!
Dit zal vast een onvergetelijke verjaardag worden, mede door de bijzondere ervaringen op deze dag, die uiteraard heel anders verloopt dan thuis, maar daarom vast niet minder waardevol!!
Geniet er van!!!!!

inge

van harte :)

dikke kus

Karlijn

Hey Jeroen!!

GEFELICITEERD xxx
Volgens mij heb je daar je verjaardag wel leuk gevierd:P

Groetjes je nichtje en natuurlijk ook van de rest van de familie, maar die zullen nog wel een berichtje achterlaten.

DOeii DOeii xx

marleen

GEFELICITEERD !!!
ook is leuk om je verjaardag daar tevieren :d
gr marleen

Karin en Dick

Hey neefje,

Deze verjaardag kan niet meer stuk met al die zegeningen.
Een verjaardag om nooit meer te vergeten.
Jeroen van harte met je verjaardag en nog een hele leuke en leerzame tijd in thailand.

Groetjes van Dick Karin Wiljo Karlijn en Yvanka en Duncan

Andries

Hee mate, gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Als je nog meer goede dingen wil doen: giro 7147618 t.n.v. Andries Tunru.

carola

chickk!!

nog gefeliciteerd!!!
vind het jammer dat je het nu niet in nl kan vieren mr zo te horen heb je het daar goed;)

xxxxxxxxxxxxx

carola

ps. waar blijven alle foto's?:P

kus

Marjolijn

Jeroen! GEFELICITEEEERD!!! :D
Een verjaardag als deze zul je niet snel weer meemaken, dus geniet er met volle teugen van! Hier in Nederland luidt jouw verjaardag de laatste zonnige dag in voor het volgende week weer verschrikkelijk wordt.
Wat ik overigens heb gemist bij je vertrek, je ging voor twee maanden maar misschien met verlenging (toch?) - wanneer neem je daar een besluit over?
Take care liefie

Cindy

GEFELICITEEERD =D
t is in elk geval n stuk warmer op je verjaardag dan normaal ;]
+ nog heel veel plezier verder in dat lekkere warme zonnige landje, haha (:
x

Vincent

Gefeliciteerd he :)
(En niet telkens dit bericht bijwerken, dan weet ik niet meer wanneer je wat veranderd hebt :P)

Mark

Gefeliciteerd GROTE broer!!!!!!!
ik hoop dat je ondanks niet door ons bent wakker gemaakt(gezongen) nog een leuke verjaardag hebt gehad.
xx mark

PS volgend jaar mogen we je wel weer wakker zingen he??:D

Willemijn

Hee lekkerding!

GEFELICITEERD!! :D (Je moet het wel nog vieren nadat je terug bent hoor)

Kus

Esther

hee jeroen =D
gefeliciteerd :D

xx
Esther en de rest van de familie de jager [LL]

Ria

Hoi hoi,

Nog vele jaren Jeroen!
Ik heb je verjaardag niet vergeten hoor! Ben nu in Hagestein even gedag zeggen en feliciteren.
Kom ik er achter dat je een weblog hebt en ik maar denken, wanneer komt die Jeroen eens een pc tegen om mailtjes te versturen.
Had je dus al voor elkaar.
Ik ga dit weekend er eens rustig voor zitten en al je verhalen lezen. groetjes, Ria

Tamara

Gefeliciteerd Jeroen!
klinkt erg fijn en speciaal en reken maar dat ik ook zo goed als jaloers ben op jouw verhalen! alhoewel ik ook wel tevreden ben met mn eigen ding :p
geniet nog even na van je goeddoenerij! x

tineke

Lieve Jeroen

Gefeliciteerd! Maar er een mooi nieuwjaar van....

Groeten en een fijen tijd.

Anneke

er voegen zich ook leuke reclames onder jouw blogs:
:P
*
Kinderfeestje?
Vier uw kinderfeest in 'n bungalow van Center
Parcs. Met zwembad!
www.centerparcs.nl/kinderfeest

Rick

Volgende x niet bart meer bellen ergens midden in de nacht he
haha wij hebben samen een hele mooi tekening voor je gemaakt in ieder geval!
die word morgen door bart aan de soos laten zien en daarna gaan we m maar even inscannen en naar jou sturen denk ik!

familie visser

Heeej jeroen

Gefeliciteerdd met je verjaardaag

Van familie visser

eline

ai ai ai
keihard te laat =$

maar GEFELICITEERD!! (k)

dikkekus

Thomas V

Ha jeroen, nog steeds gefeliciteerd he ;)

leuke foto's btw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!