Jeroen in Thailand

Zip your Lip

Ineens bedacht ikwat! In de gedachte van de veertigdagentijd en pasen ga ik weer eens meedoen met Zip Your Lip! En deze keer niet in Holland, aangezien ik daar niet echt ben op dit moment, maar in Thailand! Lijkt misschien een beetje onlogisch, aangezien Zip your Lip zich op de andere kant van de wereld richt, maar na ruim twee maanden in Thailand heb ik inmiddels ook wel door dat ze het daar in Afrika ongetwijfeld harder nodig hebben dan hier in Thailand. Voor degenen die geen idee hebben waar ik het over heb, even een korte beschrijving die ik van de website heb geplukt:

Jaarlijks overlijden 2 miljoen (!) mensen aan aids. En er zijn momenteel 15 miljoen (!) kinderen wees, waarvan bijna 12 miljoen in Afrika; niemand zorgt voor hen, ze zijn alleen en hebben honger... Daar kun jij verandering in aanbrengen. Kunnen we op je rekenen? Vorig jaar werden er door de actie ruim 17.000 jongeren daadwerkelijk geholpen! Met elke 24 euro

Wat is Zip your Lip?

  • 24 uur niets eten. Je drinkt alleen water en thee.
  • Je zoekt vooraf mensen die jou daarvoor sponsoren.
  • Elke 24 euro verandert het leven van een jongere in Afrika.
  • Je sponsoropbrengst gaat naar aidsprojecten van World Vision in Afrika.

Ik heb besloten de datum te prikken op zaterdag 11 april. Stille zaterdag, de dag voor pasen. Jezus is gekruisigd en het duister lijkt te hebben overwonnen, lijdenstijd in zijn puurste vorm. Waar ik die dag ook ben, hoogstwaarschijnlijk tuktuk-chauffeurs proberen duidelijk te maken dat ik de grens over wil of bevriezend in een airco-bus, ik zal de hele dag niks anders naar binnen werken dan flesjes water (nouja, de inhoud dan) om zo bij elk gerommel in mijn maag stil te staan bij het feit dat er miljoenen mensen op deze wereld dagelijks met dit gevoel moeten leven, maar dan nog tien keer zo erg. En dan, om middernacht breekt het paaslicht door in het Duister. Het Licht van eenNieuw Leven. Een nieuwe kans. En het lijkt mij een mooi streven om op deze manier minstens drie jongeren een nieuwe kans te kunnen geven.

Voor die actie zijn natuurlijk wel sponsors nodig. Het schijnt dat je vanaf dit jaar via internet kan sponsoren, klik daarvoor op het onderstaande plaatje. Mocht dat niet werken, ik heb gewoon mijn huisadres ingevuld op het internet om sponsorlijsten heen te sturen, dus dan mag je mijn ouders lastigvallen met een telefoontje, mailtje of bezoekje.

Iedereen in ieder geval alvast hartstikke bedankt!

Reacties

Reacties

Marjolijn

Dat betekent dat je op mijn verjaardag (de 12e) weer lekker kunt schranzen. Een mooie gedachte! Ik sponsor je voor 2 euro (prijs van een wijntje) want ik ben helaas een uitwonende student. Maarrr... als alle lezers je sponsoren voor 2 euro dan kun je wel 5 jongeren uit de brand helpen. Way to go! Maarre... hoe moet ik je die 2 euro overmaken o.i.d.?

Marjolijn

Zeg, op je online link moet ik meteen geld overmaken (en dat lukt nog even niet want ik heb nog maar €0,45 tot stufi weer wordt overgemaakt) maar ik sponsor je natuurlijk alleen als je het je werkelijk lukt 24 uur niet te eten. Anders heb je ook geen motivatie om je eraan te houden. Dus hoe moet het dan???

Ellemieke en oscar

Hoi Jeroen

We hebben je gesponsord voor 24,- je eerste jongere heb je alvast binnen.
Veel succes en we genieten van je verhalen!!

mocht je nog twijfelen over een eventuele toekomst...fotograaf lijkt me een goede optie!!! wat een prachtige foto's!

groetjes van ons!

Vincent

Hmm, ik heb nog even overwogen op 11 april mee te doen, maar daar toch vanaf gezien...

Anyway, ik wil ook wat doneren maar ik zie op die Zip Your Lip-site geen privacyverklaring of iets, dus... Kan ik het ook direct naar jou overmaken? En zo ja, naar welk rekeningnummer? ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!