Jeroen in Thailand

Two weeks later...

En toen was het ineens twee weken later! Ik zit nu middenin Songkran (het Thais nieuwjaar) en dat is echt knettergek en helemaal geweldig! Heb alleen even geen tijd (en zin) om jullie uitgebreid bij te praten over de afgelopen weken, dat komt na deze gestoorde dagen wel weer! Nu even een kort opdateje om jullie te laten weten dat ik echt nog leef:

Een paar dagen na m'n vorige berichtje moest ik de grens over omdat m'n visum zou verlopen. Eerst was ik van plan om naar Laos te gaan, maar na wat verhalen over Myanmar (Birma) gehoord te hebben, besloot ik mijn plannen te veranderen. Een dag te laat (de grens was net een minuut dicht toen ik er aan kwam!) stak ik de grens over naar dit bizarre maar geweldige land. Daar heb ik echt een paar geweldig bijzondere dagen meegemaakt alvorens een klein weekje later dezelfde grens weer over te steken naar Thailand toe. Na bijna twee dagen besteed te hebben aan in de bus zitten en op de bus wachten, kwam ik weer bij Jack aan, precies op tijd voor Songkran, het Thais nieuwjaar. De eerste dag zit er inmiddels op en wat mij betreft is het feest nu al geslaagd, maar we hebben nog twee dagen te gaan!

Veel Thai zitten tussen het watergooien door aan de TV gekluisterd om de situatie in Bangkok te volgen, waar demonstraties van de 'rooies' behoorlijk uit de hand lopen. Die demonstraties beperken zich niet alleen tot Bangkok, in Pai zag ik ze al bezig, en in Nongkhai konden we eergisteren niet verder met de auto, omdat 'de rooies' de weg hadden geblokkeerd en (volgens Jack) een poging deden de vriendschapsbrug naar Laos over te nemen. Jack en ik heb besloten ons maar bij de 'blauwes' aan te gaan sluiten, de derde groep die het conflict probeert op te lossen door de rooies en geles van de straat te slaan. Vreedzaam volkje, die Thai. Maar goed, hier in Phonphisai en Nongkhai loopt verder iedereen in vrolijke alle-kleuren-bloesjes rond en wordt er alleen maar geschoten met waterpistolen,dus ik overleef de komende dagen nog wel! Hoewel... sinds gisteren (ik had geen shirt aan en de zon scheen nogal fel) heb ik wel een rood t-shirt in m'n lichaam gebrand ;-) Op de bikinibandjes na, maar daarover volgende keer meer!

Ow en ik heb inmiddels m'n Zip your lip actie met succes volbracht. Na m'n laatste snack op Goede Vrijdag(avond) (geloof het of niet, maar dat waren gefrituurde meelwormen die ik nog vanuit Myanmar had) heb ik niet meer gegeten tot we op zondag in de bus een pakje sojamelk en een koekje kregen. Die vierentwintig uur zijn dus meer dan volbracht! Iedereen enorm bedankt voor de donaties! 101 euri heb ik volgens de site binnengehaald, waarmee dus 4,2 jongeren een nieuwe kans hebben gekregen!

Gelukkig Nieuwjaar! Ow en een fijne pasen natuurlijk!

Reacties

Reacties

Anneke

kort maar krachtig ^^ klinkt in ieder geval nog steeds helemaal leuk, hoewel ik nu érg benieuwd ben naar de details!
Happy new year to you too ^^

Bart

Yeeeeeeeeeeee

Andries

...bikinibandjes?! Dat is toch iets vrouwelijker dan ik van je gewend ben, 'Roentje! :-o

Pauli en Harry

oooooh Jeroeeeen! Wat heb je gedaaaan! hahahaha Je leeft en bruist. Wat heerlijk jongen. Geniet van Songkran. En laat ons niet al te lang in spanning over de details.....hahaha

marleen

heee
nou we weten dat je er nog bent ,, hahaha na een tijd niks meer gehoord te hebben begon ik toch te twijfelen
gelukkig nieuwjaar alvast dan
groetjes marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!